Wednesday, July 29, 2009

Khalil balik kampung

On the way balik Kedah merata tempat kami berhenti... Setiap kali berhenti jer tentu Khalil menggamuk nak turun juga. Berhenti isi minyak pun nak turun... Itulah yang dikatakan budak-budak. Ehh.. kanak-kanak ke budak-budak??? apa-apalah janji anda faham apa yang aku maksudkan. Mungkin aku dulu lebih teruk dari ni. mana tau kan? Tak per, nanti aku tanya mak aku. Kalo dah mengamuk tuu tak ingat dunia. Habis semua benda dibalingnya dan yang paling aku geram kalo tengah pegang enset. Senyum jer laa time tuu. Kalo marah pun tak guna. So untuk meredakan keadaan time dia marah kat dalam keta ari tuu aku pun berhenti ler kat hentian apa tah. Tak der nama rasanyer. Hentian selepas 'bekas' tol jelapang dari arah Ipoh ke Sg Perak. Memang cantik tempat tuu coz tak der orang singgah disebabkan lokasinya di tengah-tengah kenderaan sedang memanjat bukit. Saja jer aku berhenti kat situ coz sepanjang 6 tahun aku tinggal di Kl dan beratus kali aku berulang alik dari Kedah-KL tak penah sekali pun aku berhenti kat situ. Nie laa kali pertama. Permandangan tak payah cerita laa memang layan emosi habissss tetapi oleh kerana dok jaga Khalil tak sempat laa nak feeling... hehehe... ok laa... Wassalam...

k13
Si Khalil yang comeiiii...

k6
Jom arr main... Tak best arr main sorang-sorang... (Macam tuu arr lebih kurang bunyinya dia ajak aku lari-lari)

k10
1...2...3 lepas...

k1
'Wowww...' (Cam tuu laa bunyinya bila dgr traler lalu)

k12
Saja je aku besarkan gambar ni. Aku nampak cam best jer...

k11
Time ni Khalil tengah berkawad. Dia nampak trak army lalu... hehehe... kelakor giler time nie...

k9
Aku suruh dia ambik daun kering... pastu...

k7
Pastu aku suruh dia baling kat lens kamera aku tapi kat atas kepala plak dia baling. Dasar budak belum sekolah...

k8
1,2... 3... Hoorey...

k2
Lari... mengejar cita-cita yang diimpikan...

k3
Kembali... bersama kegembiraan dan kejayaan yang dicapai...

k14
Pastu??? pegi kat ibu dia. Aku ingat nak datang kat aku. Itulah kanak-kanak... Sedangkan dia yang masih mentah tahu dimana letaknya SYURGAnya... Apatah lagi kita yang dah berumur nie. Sayangilah ibu anda kerana SYURGA itu di telapak kaki ibu.

k4
Kasih ibu juga membawa ke SYURGA sebab tu aku 2 atau 3 minggu sekali mesti balik kampung. Sebab??? Nak jumpa mak ayah aku ler... Alor Star-PJ dah macam Shah Alam-PJ... Aku bangga dapat isteri yang memahami hati dan perasaan aku. PJ-Muar pun sama. Dah macam Shah Alam-Klang... hehehe... Sudah ditakdirkan Allah SWT jodoh kami Utara Selatan. Namun, aku teramat bahagia dengan semua ini.

k15
Time nie Khalil seronok tahap gaban... hehehe... Masuk keta terus tido.

k5
Gambar ni pun sama. Sajer jaa aku besarkan... Cam hensem jaa aku tengok...

2 comments:

  1. hehehe.. ini penangan 80-200 lah ko? ehehe. . superb betol gambar hang. eh, kat mana tempat nih? aku pon nak pi bawak si kecit nih shoot kat situ. hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha... kalo dah superb tak reti-reti nak angkat lagi... tak mahal dah skarang nie... hehehe...

    ReplyDelete