Sunday, August 2, 2009

Masjid Shah Alam dan pengunjungnya...

Ahad, 2 Ogos 2009 - Chee wah... cam akhbar Metro plak... Biasa laa hujung2 minggu macam nie apa lagi bawa family jalan2 arr. Lokasi??? pada mulanya aku pun tak tau nak bawa Khalil gi mana. Pikir punya pikir bawa gi Masjid Shah Alam laa. Biar dia kenal sikit bahawa yang tersergam indah itu adalah masjid walaupun ramai pengunjung bukan Islam daripada yang Islamnya. Itu juga bukan penghalang bagi aku untuk mendekatkan anak aku kepada masjid. Korang tengok sajalah Khalil dengan perangainya. Macam pelari pecut 100 meter dah aku tengok... Anak sapaaa laa nieee...

ms.a1
Masjid Shah Alam kat mana??? Kat Kuala Kangsar. Traffik light ketiga sebelah kanan. Hehehehe... Kat Shah Alam ler banngggg....

ms.a2
Masjid Shah Alam

ms.a3
Kubah yang besar membuatkan Masjid Shah Alam bertambah megah dah tersergam indah. (Lotpi, Aku shoot pakai 80-200 f2.8) Nak pinjam??? boleh, tak de hal...

ms.a4
Tiang-tiang yang cantik.

ms.a5
putih lagi bersih.

ms.a6
Haaaaa... Sebelum Si Khalil tuu posing aku bagi change kat ibu Khalil posing dulu... Inilah ragam ibu Khalil bersama adik Khalil. Nampak tak adik Khalil??? Mana nak nampak nyer dalam perut daaa. Bulan 12 nie InsyaAllah dia keluar.

ms.a7
Lari-lari anak...

ms.a8
Suka riang ria. Seronoknya jadi kanak-kanak kan???

ms.a9
Jogging kat trak 200 meter.

ms.a10
Kasih sayang ibu dan anak...

ms.a11
Penat??? berehat ler dulu...

ms.a12
Berlari lagi...

ms.a13
Penat ler tuu...

ms.a14
berlari lagi...

ms.a15
Macam pelari pecut negara daa... Nama aper pelari pecut tuu??? dah lupa laa... Rosmizan... Nazmizan... Apa2 lah...

ms.a16
Berlari lagi... bila nak berhenti aku pun tak tau...

ms.a17
Suka nyeerrrr...

ms.a18
lari...

ms.a19
lari... lari...

ms.a20
lari... lari... lari...

ms.a21
Setelah penat dapat ler makan ais krim ibu yang belikan... nyum... nyum...

ms.a22
Nak sikit... mana boleh... Beli sendiri arrr...

ms.a23
Muka terkejut bila kena ambik gambar... hehehe...

Apapun orang kata. Apapun orang kutuk namun aku tetap aku. Orang lain tidak boleh mengubah nasib dan pendirian diri aku melainkan diri aku sendiri. Sebagai seorang ayah aku ingin melihat anak aku membesar dengan penuh kasih sayang dan belaian manja. Aku yakin suatu hari nanti Allah SWT akan membalas segala jasa yang aku lakukan pada anak aku. Aku berharap agar dia membesar dan menjadi orang yang berjaya dunia dan akhirat. Amin...

No comments:

Post a Comment