Monday, July 27, 2009

Transit di Karachi, Pakistan

Sebelum mendarat di Airport Karachi, Pakistan

Ustaz mana tah dok posing kat atas flight tuu... Cover laa sket misai jarang tuu...

Khalil sedang nyenyak tidur dibuai mimpi peramugari Pakistan Airlines tengah dukung dia... Jelous aku... hehehe

Tidur dengan penuh keimanan...

Tengah layan Upin&Ipin kat Airport Karachi. Tak larat aku nak charge portable DVD dia tuu...

Muka tak der perasan... Tgk citer kelakar pun muka serius... Khalil, Khalil...

harapan dan impianku...

Sedar tak sedar dah hampir dua bulan lebih aku gi umrah. Gambar baru jer nak upload kat blog. Bukan kerana ke'busy'an aku tak penah lekat kat rumah setiap ujung minggu nak edit gambar tapi kerana sifat 'malu' atau lebih sinonim lagi orang Kedah kata 'segan' yang sering meruntun jiwa aku untuk mempamerkan gambar-gambar aku ni. Tetapi perasaan 'ingin mencuba' itu masih menebal dalam diri ni. Ditambah lagi apabila aku gi jumpa sahabat blogger iaitu Lotpi Lokman pada ujung minggu lepas di rumah bapa mertuanya di Kubur Panjang, Kedah. Perasaan rindu pada Masjid Haram semakin mendalam lepas jumpa dia. Teringat jer setiap detik dan waktu yang aku habiskan di Tanah Suci Mekah. Dua minggu seperti dua jam jer berada disana. Tempat yang sibuk, bising dan panas tapi PALING tenang yang penah aku jumpa. Tempat yang aku akan pergi tiap-tiap tahun. InsyaAllah dengan izinNya. Balik jer dari jumpa Lotpi terus aku cari gambar2 kat Mekah hari tuu dan memberanikan diri untuk upload kat blog nie. Kekadang tuu terpikir gak takut2 nanti orang kata nak menunjuk-nunjuk pulak kat blog atau sebagainya. Tetapi...
Setelah aku pikir dan pikir lagi... tanya ustaz dan tanya ustaz lagi... lagi.. lagi... akhirnya aku memberanikan diri untuk upload gambar2 nie. Lepas nie mungkin banyak lagi aku nak upload gambar termasuk laa gambar wedding yg telah aku ambik atas dasar dan alasan 'NIAT'. Niat aku bukan nak menunjuk-nunjuk tapi sekadar berkongsi sedikit sebanyak pengalaman dan gambar-gambar menarik bersama 'Senior-Senior Photographer' yang lain. Aku sedia menerima sebarang kritikan2 yang membina demi penambahbaikan hasil kerja aku yang tak seberapa ni... hehehe... Dah hampir dua tahun aku menceburi bidang photographer tambah-tambah lagi wedding photographer yang menjadi sebahagian dari periuk nasi aku tapi jarang sekali aku upload kat blog. Kali ini hati dan jiwa aku terpanggil untuk upload semua ni. Berilah sedikit sebanyak komen dan pendapat untuk aku memperbaiki hasil kerja aku. InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment